Prvi stik s pametno hišo

Za pametno hišo sem pred gradnjo že slišal, kaj dosti (ali nič) pa o tem nisem vedel. Pred pričetkom gradnje je vseh informacij toliko, da jih je predelati nemogoče. Prav tako pa je ponudba vsega, v kar je mogoče vložiti svoj denar takšna, da je izbiranje zelo selektivno. Tako sem se o pametni hiši seznanil bolj naključno kot namenoma. Za Delo in dom sem pripravljal prispevek o novostih na sejmu Dom na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, ko sem se sprehodil mimo stojnice podjetja, ki se ukvarja s svetovanjem, prodajo in vgradnjo pametnih sistemov v objekte. Prvi stik je bil vzpostavljen.


Razstavni prostor je bil zanimiv, zato sem malo povprašal po letakih in ponudbi. S prikritim nasmehom, kot Mona Lisa :), sem poslušal vse možne variante, ki jih ta raketna znanost nudi. Poslušal sem z zanimanjem, čeprav v tistem trenutku nisem imel resničnega namena, da bi to kdaj imel. Moje napačno razmišljanje je bilo, da je ta sodobna tehnologija zagotovo predraga in ker si jo za to ne morem privoščiti pač nepotrebna. Na takšnih sejmih je tako predstavljenih veliko novosti, ki so sicer odlične, a za povprečnega graditelja težje dosegljive.
Prišel sem domov in pričel s pripravo prispevka za časopisno prilogo. Na vrsto je prišla tema Pametna hiša in letak podjetja Go 4 Panda, ki je ponujal le neke osnovne informacije s produkti, ki jih podjetje ponuja. Če sem želel pripraviti konkretnejšo vsebino za prispevek sem moral na splet. In seme navdušenja nad pametnimi rešitvami za hišo je bilo posajeno. Od tistega trenutka dalje sta interes in navdušenje samo še rasla. Nisem še vedel kako daleč me bo zaneslo, vedel pa sem, da bom nekaj od pametne hiše imel tudi jaz!
Ker pa je pri gradnji denar tisti, ki v večini primerov narekuje investicijske podvige, je gospodarno vsak strošek naložiti razumno in racionalno, da ga lahko smatramo tudi kot investicijo. Tako je bilo tudi tukaj. Je kar težko brez subjektivnega pristopa oceniti dejansko uporabno vrednost nove tehnologije, ki je v vsakdanjih domovih sploh nimamo in kljub temu preživimo. S takšnim pogledom na situacijo lahko potrebo po investiciji gladko zavrnemo in se tega ne gremo. Tako kot lahko gladko zavrnemo možnost, da si kupimo dražji avto, ker ima klimo. Ali pa še boljši primer, zakaj bi imel pametni telefon? Tudi ta še zdaleč ni življenjsko pomemben in bi se brez tega tudi dalo živeti; ampak, ali si predstavljate življenje brez tega? No, tako si jaz predstavljam, da bomo v prihodnje uporabljali in koristili prednosti naših pametnih nepremičnin. Brez interneta stvari bo tako, kot bi bilo zdaj brez telefona. Zato pametna hiša zagotovo ni muha enodnevnica, ampak logična nadgradnja stanovanjske družinske hiše. Prispevala bo k višjem standardu bivanja in izboljšanju ekološkega vpliva na okolje.
Odločitev je padla že davno. Naša hiša bo pametna hiša. Povpraševanje je bilo poslano, ponudba je že na mizi. Čas je, da preučim prednosti vsakega elementa posebej in pri sebi opravičim investicijo. Javim ugotovitve...

Predlog postavitve pametnih elementov- pritličje

Predlog postavitve pametnih elementov - mansarda

Komentarji