Montaža oddušnika za kanalizacijo


Zaključek hišne kanalizacije se pri nas ni končal z zagonom male čistilne naprave, ampak z montažo prezračevalne cevi skozi streho.


Mala čistilna naprava je že nekaj tednov opravljala svojo nalogo, ko se je po hiši začel širiti smrad iz kanalizacije. Prihajajoča jesen in nizek zračni tlak sta bila verjetno kriva, da je pojav bil vse bolj pogost. Nisem potreboval prav dolgo, da sem ugotovil, da smrad prihaja prav iz podstrešja. Kanalizacijski zračnik oziroma kanalizacijska cev, ki je vodila vse od čistilne naprave je se zaključila pod streho. Smrad iz čistilne naprave se je tako dolgo nabiral pod streho, da je (verjetno) prišel skozi stropna vrata in se razširi po hiši. Izvedba odduha je bila še ena od nedokončanih del, ki jih nismo opravili, saj si za to enostavno nismo vzeli časa. Zdaj pa me je situacija prisilila, da se odduh uredi.

Nisem čisto vedel kako se naj tega lotim. To je bila ena redkih stvari, za katero na spletu nisem našel neke pametne vsebine, s katero bi si lahko pomagal. Najprej, kaj sploh potrebujem oz. kakšen strešnik je za to na voljo. Vedel sem samo, da so original oddušniki pregrešno dragi. In res, strošek za original odduh za mojo streho stane cca 200 €. Obstajajo pa tudi univerzalne variante, ki so dosti cenejše. Za ceno cca 50 € sem tako kupil komplet z oddušnikom, ki vsebuje vse potrebno za integracijo kanalizacijske cevi pod streho z oddušnikom. Material sem imel, zdaj je bilo treba samo razkriti streho na mestu, kjer bo preboj in odrezati primerno odprtino za cev.

Izziv lahko predstavlja že mesto, kjer je potrebno narediti preboj. Luknjo je potrebno odžagati na mestu, kjer je zračnik pod streho. Jaz sem si za izhodiščno točko za orientacijo izbral dimnik. Izmeril sem približne razdalje cevi za zračnik  od dimnika in izmero odmeril na zunanji strani strehe. Pri izmeri sem pazil, da sem meril sredino med špirovci, da mi ne bodo v napoto pri izdelavi preboja.
Okrog izmerjene točke na strehi, pod katero naj bi po meritvah bila prezračevalna cev sem odkril nekaj strešnikov. Za slaba pol kvadrata ali v mojem primeru 7 strešnikov je bilo potrebno odstraniti, da sem imel dovolj prostora za preboj skozi streho in namestitev oddušnikov.


Del kompleta je cevast vložek, ki spoji zračnik pod streho in oddušnik. Bil mi je v pomoč, ko sem zarisal krog, ki ga je bilo potrebno izrezati. Paziti je potrebno, da se luknja naredi na sredini med latami, saj bo le tako mogoče na vložek kakovostno in pravilno nasaditi oddušnik. Prav tako sem pazil, da bo oddušnik zasedel mesto enega strešnika. Ker se univerzalni oddušnik po merah relativno sklada z merami strešnikov, rezanje tako ni bilo potrebno. Še največ težav so mi povzročale prečne late za strešnike, saj razmik med njimi ni tolikšen, da bi bilo delo z vbodno žago enostavno. Po izrezani luknji sem vložek temeljito zasilikoniral in pritrdil na sekundarno folijo.



Glavnina dela je bila opravljena. Streho sem prekril s spodnjo vrsto strešnikov, na katere bo sedel spodnji del oddušnika. Namestil sem oddušnik in ga temeljito privijačil. Nato sem streho prekril še s preostalimi strešniki.  Ker se oddušnik ne zloži s strešnikom tako temeljito kot se dva strešnika med seboj, bi v času nevihte voda s pomočjo vetra zatekala za strešnikom na sekundarno folijo. Zato sem robove strešnikov in oddušnik na debelo zlepil s silikonom.



Zdaj je bilo potrebno samo še zračnik pod streho združiti z oddušnikom. Potreboval sem »reducir« kos iz fi 75, kolikor je presek zračnika, na fi 110, kolikor znaša presek oddušnika. Dodaten evro stroška in nekaj truda, da se cevi nasadijo in od takrat s smradom nimamo več težav.



Komentarji