Notranji ometi


V času gradnje pride tudi trenutek, ko si želiš, da bi že počasi bilo vsega konec. Pri meni se je to zgodilo, ko sem se dogovarjal in čakal na omete. Vsa ta kolobocija z notranjimi policami, ki sem jih skoraj pozabil vgraditi ni bila čisto brez stresa. Bližala se je zima, dnevi so bili vse krajši, ponoči je že padlo pod ničlo. Ali bo izvedba ometov sploh še šla skozi? Hočeš nočeš, treba je izpeljati do konca.
Kmalu po vgradnji oken sem se že začel dogovarjati s potencialnimi izvajalci. Tokrat sem povpraševanje poslal le dvema, za katere sem preko referenc dobil kontakte. Najprej me je zanimala cena kvadratnega metra strojnih in ročnih ometov. Forumi in druge spletne vsebine ponujajo veliko vsebine na to temo. Na koncu sem prišel do zaključka, da niti ni toliko pomembno, kakšni so ometi, če jih le izvede mojster. Odločilna je bila torej samo cena.
Zanimivo sta tokrat bili obe ponudbi izenačeni. Oba izvajalca sta imela postavljeno isto ceno na kvadratni meter ometa. To je bila 6 € na m2 brez materiala in 8,5 € na m2  z materialom. Cena m2 strojnih ometov je bila pri drugem izvajalcu en euro dražja, prvi ponudnik pa te storitve ni nudil. Cene so brez DDV. Odločitev je padla, v naši hiši se bodo delali ometi ročno. Zdaj je samo še vprašanje ali bom material priskrbel sam ali ga bodo pripeljali kar oni.
Izbrani izvajalec si je prišel ogledat svojo novo delovno mesto. Na hitro je pregledal stene in ocenil, da je za cca 500 m2  sten. Za takšno kvadraturo potrebujem naslednji material: dve paleti maltita, 100 žakljev mivke, 35 žakljev cementa, 15 žakljev apna, 60 m2 zaščitne folije, 5 x lepilni trak, kovinski vogalniki za zaščito robov sten in 13 ton peska frakcije od 0 do 3 mm. Primerjalni izračun je pokazal, da se mi bolj izplača, če material priskrbim sam, mojstri pa zadevo izvedejo. Dogovorili smo se za termin prihoda in dogovor je bil sklenjen.
Do njihovega prihoda je bilo še ravno toliko časa, da sem lahko vgradil notranje police. Po tleh mansarde bodo potekali tudi razvodi prezračevalnega sistema, zato sem naredil dva preboja skozi steno za po dve prezračevalne cevi. Skozi preboje sem s pomočjo purpena namestil po dve kanalizacijske cevi dimenzije fi 100 mm. Namen je skrajšati pot od prezračevalne šobe do prezračevalnega aparata, saj bo cev tekla v ravni liniji in ne okoli vogala pod vrati.
Za preprečitev toplotnih mostov smo na poševninah sten v mansardi namestili 8 cm stiroporja. Ta loči steno od ostrešja. Ta del pogosto ostane neizoliran, mi smo o tem razmišljali že pri gradnji sten ostrešja.
Poslikal sem tudi vso elektro in vodovodno inštalacijo, zaščitil elektro omarici in omarici z ventili toplotne črpalke. Pripeljali so tudi material in zdaj je hiša res bila pripravljena, da jo zagladijo.
Še sreča, da so prišli z zamikom cca dveh tednov, kot je bilo sprva dogovorjeno, ker drugače mi tako ne bi uspelo urediti vsega, kar je bilo potrebno postoriti. Pozno jesenski dnevi so že bili problematični z vidika mojega nadzora, saj so mojstri ometavali med tednom, ko sem bil v službi. Ob mojem prihodu, ob cca 16. uri pa je bil že takšen mrak oziroma skoraj tema, da kakršna koli kontrola ni bila mogoča. Sicer nikoli nisem razumel investitorjev, ki s prepričanjem, da se na vse spoznajo, mrzlično zagovarjajo stalno kontrolo kakovosti izvedbe izvajalcev in jim pokroviteljsko svetujejo, kako je treba delati.

Po končanem grobem ometu, sem opazil, da se nič ne dela na stropih. O tem nismo posebej govorili, meni je bilo logično, da to sodi zraven, vendar ni tako. Mnogi graditelji kasneje sami ali s pleskarjem urejajo strope. Nič se ni bilo prepozno, saj sem na to opozoril še pravi čas. Sem bil pa vseeno malo v krču, saj je to pomenilo dodaten strošek. Naračunala sva dobrih 100 m2  dodatnih površin, ki so se zaračunale po 9 € brez DDV na m2  z materialom. Stropi se po potrebi obrusijo in obdelajo z izravnalno maso. Z željo, da se notranje površine obdelajo v celoti zdaj, ko že imam izvajalca v hiši in je stavbno pohištvo zaščiteno nisem dolgo razmišljal in potrdil tudi to. Dodatnih ponudb nisem zbiral, saj je na vrata že trkala zima in je zmanjkovalo časa.
Že ko sem mislil, da zdaj pa samo še počakam, da bo konec in sem dnevno obiskoval gradbišče le še za to, da sem naredil nekaj nočnih fotografij notranjosti, ki je prej kot hiša izgledala kot grobnica, je prišel nov udarec. Zmanjkalo bo materiala! Po novih izračunih, ki so se bolj skladali tudi z mojimi, bo površin dobrih 600 m2. Začel je kopneti kupček prihrankov, ki je ostal zaradi odločitve, da bom material nabavljal sam. Morda pa malo res drži kar so mi govorili, da če mojstri ne delajo s svojim materialom, z njim ne »šparajo«. Na srečo je zmanjkalo le nekaj ton peska in nekaj žakljev cementa. Pod črto sem še vedno prihranil cca 200 €, ker sem material nabavljal sam.

Novih presenečen ni bilo. Omete so naredili korektno, tudi stropi so vredu. Napak ne vidim, morda bi jih kak drug mojster opazil. Sicer me pa tudi kakšna »sloka« stena ne bi ravno vznemirila. Zato je poskrbel račun in seštevek stroška. Slabih 6.000 € brez DDV, je pa ostalo nekaj kubikov peska, nekaj cementa, apna in maltita.


Komentarji