Pametna hiša - IP Video domofon Doorbird D101

Dobil sem kar nekaj vprašanj o vgrajenem domofonu, zato bo kar prav, da o našem ptičku vratarju kaj še napišem. Naš DoorBird že dobra dva meseca pridno čivka in nas opozarja na goste pred vhodnimi vrati.


Eden prvih pametnih elementov, za katere je bilo odločeno, da bodo v hiši je domofon. Video kamera pred vhodnimi vrati se mi je od nekdaj zdela bolj prestiž kot uporabna zadeva. Zdaj vse bolj odkrivam prednosti slednje funkcije. 
Na voljo že novi modeli, vendar naš DoorBird D101, kljub temu, da je najcenejši v svoji družini, brez težav opravlja vse svoje funkcije in drži status kakovostnega nemškega izdelka. Naš je v beli barvi, možno ga je dobiti tudi v sivi.
Prednost domofona je v oddaljenem dostopu, saj imam preko aplikacije na telefonu vpogled na dogajanje pred hišo. "Špijoniranje" ni ravno zabavna aktivnost, saj se večino časa seveda ne dogaja nič. Prednost se pokaže, ko obiskovalec pritisne na zvonec oziroma gumb za klic. Domofon me pokliče na telefon in že lahko komuniciram z obiskovalcem, tudi če me ni doma. Predvsem priročno ob obisku poštarja s paketom. Na vasi je tako, da se lahko zdaj kar preko domofona dogovorim, naj pošiljko pusti pri sosedu. Dosti naročamo preko spleta in zdaj je že tri takšne pošiljke prevzel sosed.  Bi pa pri tem domofonu lahko bila boljši mikrofon. Če je obiskovalec na drugi strani nekoliko oddaljen od aparata, se ga slabše sliši.
Zdaj zlahka opazimo tudi nočne obiskovalce, saj je naš vratar opremljen s senzorjem gibanja in lučjo za nočni pogled. Z IR kamero zazna vsak gib na dolžini 8 metrov in zajame celih 180 stopinj. Slike tudi beleži in hrani, tako lahko preteklo dogajanje preverimo za nazaj.

Z domofonom je možno odpirati tudi vrata. Tega še naš ne zmore, ker nam vhodna vrata to ne omogočajo. Sicer imamo odpiranje na prstni odtis, a še nisem preveril, kako bi bilo to mogoče povezati. Če povezava ne bo mogoča, si bomo umislili še ključavnico. Zdi se mi priročno, saj so naši otroci še premajhni, da bi segli do čitalca odtisov. Za ključ so še premajhni, zato zdaj ni druge možnost, kot da jim iz zunanje strani hiše mi odpiramo vrata. 
Trenutno domofon upravljamo iz dveh telefonov na androidu, mogoče pa se je povezati še z osmimi mobilnimi napravami.. 
Priklopili smo ga na UTP kabel, čeprav se je možno povezati tudi brezžično. V vsakem primeru mora imeti zunanji dovod elektrike in ker sem imel v bližini že kabel, sem se hitro odločil za zanesljivo varianto. Kabel je še vedno kabel. 
Domofon smo kupili v sklopu osnovnega paketa pametnih modulov, namestitev sta izvedla mojstra iz Go4Panda. Je pa že v osnovi pripravljen tako, da tehnično z njim ni veliko dela. Pripravil sem dozo z UTP kablom, ki je povezan direktno na modem. Zraven je še napajalnik za priklop na elektriko in to je to. Preko Google Playa sem si naložil aplikacijo. Povezovanje z aplikacijo močno spominja na naložitev elektronskega bančništva. Očitno so dali velik poudarek na varnosti, kar niti ni presenetljivo, saj lahko z naloženo aplikacijo odpiraš tudi vhodna vrata.
Kot že omenjeno, so na trgu že novi modeli, ki imajo (logično) še izpopolnjene lastnosti svojega predhodnika. Najbolj vidna prednost je v samem designu in izgledu. To kar tudi sam najbolj pogrešam je, da domofon ni vgradni oz. podometni, novi modeli pa so. Tehnično gledano pa so novemu DoorBirdu nadgradili obstoječe funkcionalnosti in še kakšno dodali. Ali bom že menjaval? Zagotovo ne, saj mi obstoječi popolnoma ustreza, pa tudi kupiti ga ne moreš za ceno vroče žemljice. Cena mojega modela je bila 350 €, novi pa so malo čez 700 €. Če pa se že kdo odloča, naj seveda vzame najboljše kar trg ponuja, saj se napravice ne menjuje ravno na 14 dni.
Telefon že čivka, nekdo je pred vrati! Mogoče so mi pripeljali Alexo :D!











Komentarji